Viktig informasjon i forbindelse med koronavirus

Vi oppdaterer denne artikkelen fortløpende.

Vi vet at mange har spørsmål og bekymringer rundt utbruddet av koronaviruset. Vi følger nøye med på situasjonen for å kunne levere en best mulig — og trygg — tjeneste for kundene våre. Nå innfører vi noen nye, midlertidige rutiner ved levering:

· Vi stopper midlertidig å ta imot pappesker, pant eller annen retur.
· Vi stopper midlertidig å bære varer over dørstokken og inn i kundenes hjem.

(Men vi ringer eller banker fortsatt på, og sier hei med et smil!)

⚠️ Er du i hjemmekarantene?

Dersom du handler hos oss fra hjemmekarantene oppfordrer vi deg til å holde god avstand til sjåføren og bruke leveringsinstruksjonene til å informere oss på forhånd. Det skaper trygghet og forutsigbarhet for våre ansatte.

1
Vi vil sette fra oss varene på dørterskelen eller oppgangen din.
I den forbindelse ber vi deg sørge for at du har gode, oppdaterte instrukser om hvor vi kan plassere varene dine trygt. Du kan endre leveringsinstruksjonene dine her

Bor du i en husstand som har tilgang til å få levering utenfor døren, kan du gjerne slå det på i brukerinnstillingene dine før du bestiller.

2
Vi reduserer kravene til signatur for å bekrefte at du har mottatt tobakk, alkohol eller medisin, slik at graden av nærkontakt mellom kunder og sjåfører reduseres.

Svært stor pågang

Akkurat nå opplever vi svært stor pågang fra kunder som ønsker å bruke oss. Vi bemanner opp og gjør vårt ytterste for å øke kapasiteten.

  • Forbered deg på at det kan være vanskelig å få leveringstidene du ønsker deg, og at det kan være lurt å være tidlig ute med å legge inn bestilling. Som et tiltak for å øke kapasiteten leverer vi midlertidig i større leveringsluker enn normalt. 
  • Flere varer enn før blir utsolgt. Som kunde anbefaler vi at du ellers forholder deg ganske normalt, og ikke hamstrer. Kjøp det du trenger for å ha en normal hverdag.
  • Vanligvis tillater vi å legge til varer på en bestilling helt fram til varene skal pakkes, selv etter at vi har nådd maks kapasitet. Dette er fordi det vanligvis er det snakk om så lite ekstra. Nå som pågangen er så stor som den er, er vi nødt til å tenke på kapasiteten vår som en hard grense. Fremover, når kapasiteten er nådd, vil det dessverre ikke være mulig å legge til flere varer på en bekreftet bestilling.
  • Forbered deg på at det kan skje oftere enn før at det er deler av bestillingen din vi ikke får levert. Vi vil isåfall gjøre vårt beste for å finne en erstatningsvare som har minst samme kvalitet og mengde. Hvis bestillingen din ikke kan leveres i sin helhet vil du selvfølgelig få god informasjon og bli kompensert med penger tilbake.
  • Du kan tidvis oppleve at nettbutikken eller appen er litt treg. Vi jobber på spreng med dette. Du kan se oppdatert driftsstatus her.

Hvilke andre tiltak gjør vi?

Vi følger Folkehelseinstituttets oppdaterte retningslinjer og har også et ekstra fokus på smittevern gjennom hele verdikjeden vår:

Vi har innført nye og strenge rutiner på håndhygiene, begrenset nærkontakt og renhold av overflater. Vi har egne ansatte som passer på at rutinene overholdes, og vi oppfordrer ansatte til å unngå offentlig transport og unødvendig reising.


Hva kan du som kunde gjøre?

Følg ellers rådene og instruksene fra Folkehelseinstituttet.


Andre spørsmål

Har du spørsmål, bekymringer eller ønsker å komme i kontakt med oss, kan du som alltid ta kontakt med kundeservice på chat, telefon 22102120 eller hei@kolonial.no. Det er mange som tar kontakt med oss, så på forhånd takk for tålmodigheten i denne perioden.