Viktig informasjon i forbindelse med koronaviruset

Vi oppdaterer denne artikkelen fortløpende.

Vi følger nøye med på koronasituasjonen og omikronvarianten for å kunne levere en trygg og god tjeneste for kundene våre. Derfor har vi innført noen midlertidige rutiner ved levering:

- Vi leverer varene dine kontaktfritt. Det betyr at vi midlertidig stopper å bære varer over dørstokken. 

- Dersom du ønsker å levere pant, pappesker eller returvarer ber vi deg om å sette det utenfor når vi kommer.

(Selv om vi leverer kontaktfritt ringer eller banker vi fortsatt på, og sier hei med et smil!)


Vanlige spørsmål

Tar dere retur på pappesker?

Ja, det gjør vi. Vi ønsker imidlertid at du holder god avstand når du leverer pappeskene dine, for å beskytte både deg og våre sjåfører. Sett gjerne eskene utenfor før vi kommer. Dersom du er smittet eller i karantene tar vi ikke i mot pappesker. 

Tar dere med pant?

Ja, vi kan ta med oss panten din, dersom du ikke er smittet eller i karantene. Sett posen utenfor døren før vi kommer, så tar vi den med oss! 

Smitte gjennom matvarer

Det er ingen grunn til bekymring for smitte gjennom matvarer for deg som kunde. Mattilsynet skriver dette: "Det er ingenting som tyder på at koronaviruset smitter via mat og drikkevann. Det er ingen kjente tilfeller av smitte via matvarer, heller ikke fra importerte matvarer eller emballasje.


⚠️ Er du i hjemmekarantene?

Dersom du handler hos oss fra hjemmekarantene oppfordrer vi deg til å holde god avstand til sjåføren og bruke  leveringsinstruksjonene til å informere oss på forhånd. Det skaper trygghet og forutsigbarhet for våre ansatte.

1. Vi vil sette fra oss varene på dørterskelen eller oppgangen din.
I den forbindelse ber vi deg sørge for at du har gode, oppdaterte instrukser om hvor vi kan plassere varene dine trygt. Du kan endre leveringsinstruksjonene dine her

Bor du i en husstand som har tilgang til å få levering utenfor døren, kan du gjerne slå det på i brukerinnstillingene dine før du bestiller.

2. Vi reduserer kravene til signatur for å bekrefte at du har mottatt tobakk, alkohol eller medisin, slik at graden av nærkontakt mellom kunder og sjåfører reduseres.

Hvilke andre tiltak gjør vi?

Vi følger Folkehelseinstituttets oppdaterte retningslinjer og har også et ekstra fokus på smittevern gjennom hele verdikjeden vår:

Vi har strenge rutiner på håndhygiene, begrenset nærkontakt og renhold av overflater. Vi har egne ansatte som passer på at rutinene overholdes, og vi oppfordrer ansatte til å unngå offentlig transport og unødvendig reising.


Hva kan du som kunde gjøre?

Følg ellers rådene og instruksene fra Folkehelseinstituttet.


Andre spørsmål

Har du spørsmål, bekymringer eller ønsker å komme i kontakt med oss, kan du som alltid ta kontakt med kundeservice på chat, telefon eller hei@oda.com.