Retur av tomflasker og pant

Det er svært viktig at du ikke kaster glass i posen, og kun flasker med pantemerker.

Sånn funker det

1
Sjåføren scanner posen så den blir registrer på din bruker. Du kan også scanne posen selv med strekkodeleseren i appen. 
2
Når posen ankommer lageret vårt scannes den på nytt, og blir deretter hentet av Infinitum i løpet av 5 dager. Den blir kjørt til et av Infinitums produksjonsanlegg for registrering.
3
Panten mates pose for pose inn i maskinene som teller opp panten. Det opprettes såkalte pantedatafiler som overfører pantebeløpene fra Infinitums systemer til våre kunder kontoer. 

Ved å følge med på brukerkontoen din har du til enhver tid oversikt over opptellingen og om du har fått panten tilbake:

    Registrert: Strekkoden på posen er scannet av deg eller sjåføren. Dette gjøres for å registrere posen på din konto, slik at resten av prosessen går automatisk. 
    Mottatt: Posen er ankommet og scannet på lageret vårt og er klart til å tas videre til Infinitum. Denne meldingen vil stå kun samme dagen posen er ankommet oss. 
    Under behandling: Posen er ankommet Infinitum og er klar til å telles opp. Alle poser som er mottatt settes til statusen "under behandling" hver natt. 
    Opptalt og utbetalt: Prosessen er fullført, og beløpet for innlevert pant vil være synlig under "Dine kuponger".
    Feil under behandling: Dersom noe skulle gå galt i prosessen, eller om det tar uventet lang tid fra posen ble registrert som mottatt til den er opptelt, vil du automatisk få utbetalt et gjennomsnittsbeløp. Tilgodelappen legges rett i din bruker og trekkes ifra på neste handel.
4
Dersom noe går galt underveis eller det tar mer enn 14 dager fra posen ble registrert som mottatt hos oss vil du få utbetalt et gjennomsnittsbeløp.
Kjøpe en pantepose? Tilgodelapp?

Vi tjener ikke penger på salg av disse sekkene, vi selger dem for det samme som det koster å tilby returtjenesten og å lage posene.