Jeg er ikke hjemme når bestillingen skal leveres

Du må være hjemme i det avtalte tidsrommet. Kan for eksempel en nabo ta imot varene for deg?

Dersom du ikke er hjemme eller tilstede når vi kommer med bestillingen, vil vi normalt forsøke å ringe deg for å avklare hva vi skal gjøre videre. Dersom vi ikke får tak i deg vil varene bli hensatt dersom ikke annet er avtalt, og varer som krever legitimasjon vil bli fjernet fra bestillingen.

Dersom det ikke er til ulempe for oss, og på din egen risiko, kan vi tilby oss å levere varene på et senere tidspunkt isteden. Dette må avtales i hvert tilfelle og du kan bli belastet et ekstragebyr for denne tjenesten.

Vi tar ikke ansvar for forringet eller redusert kvalitet og/eller holdbarhet på varer som ikke blir levert i henhold til bestillingens opprinnelige betingelser. Se   salgsbetingelsene våre for mer informasjon.

Hva om jeg sier ifra i god tid?

Hvis du sier ifra før bestillingsfristen for leveringstiden du har valgt kan vi være behjelpelige med å endre leveringstidspunktet.

Grunnen til at vi trenger beskjed i nokså god tid før leveringen skal skje er fordi varene ofte pakkes flere timer før selve bestillingen skal leveres. Når pakkingen har begynt er det kanskje bestilt spesialvarer til akkurat deg på tidspunktet du valgte, og kvalitetsmessig er det heller ikke sikkert at varene kan selges til en annen kunde isteden.

Kan jeg endre leveringstidspunkt eller -sted selv?

Dessverre ikke ennå, men dette kommer!

Testprosjekter

Vi har gjennomført - og gjennomfører - testprosjekter slik at vi i fremtiden kan levere mens du ikke er tilstede. Vi har gjort to prosjekter, ett med levering inn i kjøleskap, og ett til en leveringsboks utenfor døren din.  Er du interessert, les mer her.