Slik fungerer Tikky - levering når du ikke er hjemme

I samarbeid med Telenor gjennomfører Kolonial.no høsten 2016 en test med hjemlevering selv om du ikke er hjemme.  Vi har søkt pilotdeltakere som ønsket å få maten levert via elektronisk dørlås, inn på kjøkkenet og hele veien inn i kjøleskapet med den nye appen Tikky.

Jeg er registrert hos Tikky og har fått min elektroniske dørlås installert. Hva nå?

1

Det er svært viktig at du er registrert i pilotprogrammet til Tikky med samme e-postadresse som du er registrert med, og som du bruker til å handle med, på Kolonial.no.

2

Når du er satt opp i pilotprogrammet og logget inn hos oss med samme brukernavn som du bruker i Tikky, kan du handle i butikken som vanlig.
Når du går til kassen vil du få noen flere utleveringsvalg enn normalt. Se etter valgalternativene «Hjemme» og «Ikke hjemme». Velg «Ikke Hjemme» og følg instruksjonene.

3

Vi setter stor pris på at du gjør leveringen enkel ved å se over leveringsinstruksjonene dine før du gjennomfører bestillingen - eller like etterpå. Skriv gjerne noe om hvor sjåføren vår finner kjøleskap og fryser.

4

Når du har bekreftet og betalt bestillingen vil du motta en bestillingsbekreftelse som normalt.

5

Det er fint om du passer på at ingen alarm er skrudd på, at ingen husdyr overrasker sjåføren som låser seg inn og at du har ryddet plass i kjøleskapet til det du har bestilt!


Hvordan kan jeg bli med?

Påmeldingen til piloten er nå dessverre avsluttet.

Jeg lurer på noe annet...

Du finner flere vanlige spørsmål og svar om tjenesten  her.

Hvor kan jeg lese mer om Tikky?

Gå til  Tikkys hjemmeside for mer informasjon om tjenesten.

Testprosjekter

Vi gjør testprosjekter som dette slik at vi i fremtiden kan levere mens du ikke er tilstede. Vi har også gjennomført tester med leveringsboks utenfor døren. Er du interessert i å delta som pilotkunde på slike prosjekter, les mer her.