Slik fungerer vedtak om handlehjelp i Bærum kommune

Hvordan bestiller man?

Du kan ikke lage en konto selv. Hvis du bor i Bærum og har fått vedtak om bistand til handling av dagligvarer, vil du motta et akseptbrev i posten fra kommunens hjemmebaserte tjenester som du må fylle ut og returnere. Når du er innrullert i ordningen vil tjenesten bestille varene sammen med deg ved hjelp av et nettbrett som de har med seg.

Bestillingsfrist og frist for å endre bestillingen

Dagligvarene må bestilles innen kl. 16 dagen før utleveringsdag.

Hvordan betaler man?

Her kan du lese mer om betalingsalternativer for «assisterte brukere»

Når og hvordan blir varene levert? 

Som vedtaksbruker i Bærum får du fast utleveringsdag. Hvilken ukedag dette er settes av kommunen basert på vedtaksbrukers behov og område.
Dagligvarene vil leveres til deg av faste sjåfører fra det kommunale Storkjøkkenet til faste tider.

Varene blir plassert i kjøleskapet dersom det er behov for dette.

Du betaler ikke leveringsgebyr for dagligvarene som vedtaksbruker i Bærum kommune.

Mer informasjon

Her er en nyttig brosjyre:  Informasjonsbrosjyre til brukere med vedtak om handlehjelp i Bærum

Du kan også spørre hjemmebaserte tjenester om hjelp eller ta kontakt med Tildelingskontoret i Bærum kommune på 67 50 40 50 dersom du ønsker mer informasjon om ordningen.